TÅRAR OCH GLÖGG.

Dagarna bara springer ifrån mig. Första skoldagen för denhär veckan, även nästsista. Imorgon skall jag bara gå till Korsholms kulturhus och göra en bildanalys av en valfri målning som min lärare gjort. Efter det tar jag ledigt. I 10 dagar. Jag skall åka hem och sörja över att Ben åker ifrån mig... Nej då, jag tänker inte sörja och vara ledsen. 2 månader går alltför fort och jag tänker ta tid för mig själv och utvecklas. Jag har ju inte trots allt aldrig bott ensam. Jag måste väl pröva på det också. Mamma känner mig ut och in eftersom hon sa att hon inte vill att jag gråter när jag kommer hem. Ni som känner mig bättre vet att jag är en riktig lipsill. Jag gråter när folk äter ensamma, jag gråter till Idol, jag gråter när det är synd om folk, jag gråter till varje film och ibland gråter jag bara för att det är skönt att gråta. Jag brås väl på mamma. Nu tänker ni väl att jag konstant går med tårar i ögonen. Nej, för det mesta är jag glad, men ibland när jag inte är det tycker jag det är bra att gråta. Känns lite bättre efteråt. Men jag har bestämt mig för att jag inte kommer att gråta.

Vår sista onsdagskväll i Vasa skall vi laga en god middag och gå på en lång promenad runt Vasa. Dessutom skall vi, på Bens begäran, dricka glögg. Det lär dröja ett tag innan han får dricka glögg igen.




Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Ha en riktit skön och mysig onsdag tillsammans.

2010-10-06 @ 18:07:02
URL: http://ansos.blogg.se/
Postat av: malin

Önskar det samma som Ann-sofie!

2010-10-06 @ 20:41:30
URL: http://malinsss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack söta ni!

2010-10-07 @ 07:18:17
URL: http://londonida.blogg.se/
Postat av: Karin

Men du får kanske träffa en ny mini när du kommer hit:) fast du iofs kommer att gråta då också..;)Men högst antagligen kommer den på söndag när du åkt tillbaka....

2010-10-07 @ 10:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0