Bondi Rescue.

Som tidigare sagt är jag helt hooked av Bondi Rescue. Främst för att stilla min längtan till Australien och höra lite Aussie-dialekt (eftersom min Aussie-boy helt och hållet tappat den). Men idag hände något konstigt.  En livvakt ser en man som kämpar bland de starka strömmarna vid stranden. Livvakten gör allt han kan för att hinna ut till den nödställde. Mannen försvinner plötsligt spårlöst och efter 45 minuter ger livvakterna upp och tror mannen tagit sig på egen hand in till torra land.

Efter 3 timmar kommer en förtvivlad ung kille till livvakterna och meddelar att hans pappa är spårlöst försvunnen. Han var på Bondi beach med sin familj. De hade just emigrerat till Australien från Mongoliet. Familjen var hoppfulla och ivriga att börja det nya livet i Sydney. De hade bott i Sydney en vecka och spenderade denhär dagen på Bondi Beach. Livvakterna börjar sökandet igen med hjälp av en helikopter. Mörkret faller och gör sökandet svårt. Till slut hittar de mannen livlös på havet bottnet. Mannen gick inte att rädda och avled. En far, en man, en familjeförsörjare miste livet bland de starka strömmarna.

Familjen, bestående av frun och 3 barn, klarade sig inte i Australien ekonomiskt och tvingade flytta tillbaka till sitt hemland Mongoliet.

Dethär är något av de sorgligaste jag sett. Pojkens förtvivlade ansikte när de hittar pappan kommer jag aldrig att glömma.

Se det sorgliga avsnittet HÄR.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej på dig! Du har fått en award av mig. Känn dock inget tvång att föra vidare :)

2010-01-29 @ 13:57:28
URL: http://www.cinceelia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0