Back in London.

Trotta och hungriga landade vi pa mandagseftermiddagen pa Gatwick flygfalt. Ett regnigt UK tog emot oss med oppna armar. Lite vemodigt kanns det att vara tillbaka efter den underbaraste vappen och forsta maj jag nagonsin firat. Men efter en manad ar jag tillbaka i Finland igen for att gora lite intradesprov och tjana ihop lite money pa mitt kara magasin.

En klarbla himmel gjorde sa att vi bade kunde se Hango och broarna nar vi flog mot Helsinki pa torsdagen. Ben var ivrigare an ett litet barn pa julaftonen. Med bada fotterna pa jorden fick vi antligen krama ihjal Karin och Noah, som motte oss pa flygfaltet. Ett ynkligt 'BU' skramde livet av mig nar Linda mitt i det hela hoppade fram fran sitt gomstalle. Det blev en lycklig aterforening. Gud vad jag saknat dig Linda!

Och flera kara aterforeningar blev det. Det var sa harligt att se er alla igen.

Resten av helgen har minst sagt varit hektiskt, men ack sa harligt. Ettan besoktes pa torsdagskvall, men efter 3 h somn natten fore var jag minst sagt dod efter nagra drinkar. Ben alskade stallet, sa jag offrade nagon tinmme till innan jag till slut gav upp. Alexandra undrade nar jag blivit sa anstandig? Jag som brukar vara sist pa dansgolvet gav nu upp innan klockan ens hunnit sla halv 2.

Ben foralskade sig i Finland och Ekenas. Var lilla strand i Stallorsparken gar val inte ens att jamfora med de milslanga stranderna i Australien. Men i sommar tankte jag ta honom i alla fall till Lappvik stranden och Padva, sa han inte far alltfor stor hemlangtan. Det ar i alla fall nagot att hanga i julgranen. Bastun var en annan ny upplevelse for honom. Han fragade skrackslagen om det verkligen skall vara sahar varmt? Han tyckte 30 grader var varmt nog. Inte undra pa att han kippade efter andan da termometern narmade sig 100 grader. Lonkeron, salmiakkin, laxen, de karelska pirogerna och Fazers bla blev hans nya favoriter.

Bilder kommer senare. 736 bilder har jag lyckats knappa under dessa 4 dagar. Synd bara att jag glomde sladden till kameran kvar hemma i datorn. Men det fixade sig, sa bilder kommer inom kort.

Nu skall jag ner till Wimbo med mina Londonkvinnor for att catcha upp lite. Alltfor lange sen sist. Efter att min antibiotikakur ar slut blir det ett och annat glas vin igen. Nu skall vi njuta av var sista tid tillsammans brudar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0