Weekend.

Så var helgen hær igen. Jag hinner inte med.
Fredagkvæll visade jag min starka sida. Matlagning. Efter diverse telefonsamtal till hemlandet fick jag till slut ihopbakat en pizzadeg. Pizzadeg før en hel armè. Seriøst, vi bakade brød utav den sista degklumpen och nu behøver vi inte køpa brød på ett år. Medans ugnen gick het skrattade vi så vi kiknade åt min pizza och mina brød. Imorse var jag dock stolt som en tupp nær hela familjen slukade mitt pizzabrød. Jag måste medge att de var vældigt gott. Jag måste børja laga hemlagad pizza oftare. Jag somnade med fruktansvært sjuka magmuskler, inte bara pga allt skratt utan æven pga træning. Æntligen har førkylningen gett med sig och jag slapp ivæg och træna till David Lloyd. Min favorittimme, før tillfællet, Body Combat går passligt på fredagmorgon. Igår trænade vi alla dock dubbelt nær I fått før sig att hon vill bli personal trainer och pinade oss till døds på varsin blå matta i PC-rummet. Nær I gett upp forsatte vi med tævla om vem som var starkast & uthållighetstest. Inte kan man ju førlora mot en norrman, tænkte jag och visade var skåpet skulle stå.

Imorse løs solen från en klarblå himmel. Jag tog en snabb dusch, missade bussen till stationen, småsprang till stationen och missade slutligen tåget till Waterloo. Med svetten i pannan anlænde jag 30 minuter førsenade till Oxford cirkus, dær jag møtte karis søtaste brud. Efter ett gott morgonmål på Starbucks (of course) kænde vi oss redo før shopping. Vi togs hastigt ner på jorden igen nær vi steg in i Primark, eller ska jag kalla det myrstacken. Nær jag tænker efter tror jag att jag aldrig sett så mycket folk på ett och samma stælle førut. Jag børjade må illa och sparade mina pengar. Det du, Alexandra.
På ett mysigt kafè åt vi varsin portion med lasagne. Vi konstaterade att de var ett bra stælle med god och billig mat. Nær rækningen kom fick vi æta upp våra berømmande ord nær de tagit 12.5 % av priset før dricks. Piss tænkte vi och gick till Starbucks och delade på en chokladkaka och en belgisk mockaruta. Sen var vi lyckliga igen. Vi turistade till Covent garden, Leicester square och tillsist nær vi nådde Chinatown var vi slappa som fiskar i øknen. Cidertanden værkte. Vi letade efter en mysig bar vid Piccadilly, gav till slut upp, skiljdes och åkte till olika delar av London. Jag har haft en fruktansvært rolig dag. Igen. Sandra har Karis bæsta humor.
En halvtimme senare var jag hemma igen, åt rosmarinfisk, hæmtade T från skolfesten och slutade till sist i soffan med ett glas champagne framfør James Bond. Trots en bra film somnade både pappa T, mamma T och jag. Så nu sitter jag hær med sand i øgonen och æter på chokladen som jag fick av mamma T från Norge. Massageoljan/tvålen som jag också fick skall jag prøva imorgon efter træningen. Imorgon får jag sællskap till David Lloyd i form av mamma T. Body Pump står på schemat kl.11.00. Så nu skall jag krypa till kojs så att jag ær fit for fight imorgonbitti. Sov gott!




If you can dream about it, do it!


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag förstår verkligen inte varför du ringde till mig och frågade efter pizzabotten recept.

2008-09-28 @ 08:02:10
Postat av: Anna

Int va de nu så myky bättre att hon ringde till mig heller med det resultet hihi Puss på er pizzabagare ....

2008-09-28 @ 15:09:54
Postat av: Sandra

De var verkligen en jattejatterolig lordag :D Men aldrig mera shopping pa Oxford Street ett soligt veckoslut, jakla turister.. ;)

2008-09-28 @ 19:50:34
URL: http://killerqueen.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0