6 december 2008.

Trots att det var lördag tog Jannika och jag oss in till central. Lördag brukar ju allmänt vara den förbjudna dagen att ta sig in till folkmassorna och hysterin i London. Men vi hade turen på vår sida. Hela Regent street och Oxford Street med närliggande gator var avspärrade för den tunga trafiken. Alltså kunde man röra sig rätt fritt i Londons hjärta idag. Hur det såg ut i butikerna idag tänker jag inte ens försöka mig på att förklara. Panik.



Tusentals miljöaktivister demonstrerade igenom hela London idag. Det var nog den största demonstration jag någonsin varit med om. 



Solen lös från en klarblå himmel idag. Dejligt väder. Här poserar vi med Jannika på Trafalgar Square.



Carnaby Street tar nog hem priset för årets tuffaste juldekorationer.



Vi handlade lite julklappar, beskådade den norska julgranen vid Trafalgar, drack rosèvin, fick julstämning och lunchade på ett italienskt cafè. Till slut fick vi så sjuka fötter så vi tog tåget hem tillbaka till Wimbledon.

Årets min tilldelas galant till Jannika då hon märker att jag hoppat på tunnelbanan och hon står kvar på perrongen vid Embankment och sjunger "caaan you feeel the loooove toniight.." Priset som årets yraste svensk kan hon också tilldelas tycker jag. 

Kommentarer
Postat av: Jannika

Jag stryker under på rosévinet. Oh ja, det må jag säga! Den lill smutten gjorde susen! Haha!

2008-12-07 @ 02:10:41
URL: http://blondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0