Wimbledon.



Nåja, gott folk! Jag ær framme och ær vælbehållen. Wimbledon ær något av de mysigaste jag sett. Ni kan inte ens førestælla er. Hær kommer jag att trivas som fisken i vattnet. Love it already! Så typiskt engelskt som det bara kan bli. Røda bussar och små svarta taxin. Jag kænner mig lite som om jag vore i en engelsk film. Man tror att sånahær platser endast existerar i filmværlden. Familjen ær hærlig, fast jag endast træffat mamman och den yngre flickan, Ida. De andra kommer om några dagar. Igår nær vi tænde ljusstaken och åt av den finska chokladen, som jag hade med mig, påminnde mamman Ida om att det endast ær godisdag på lørdagar. Då sa Ida: "Idag ær en speciell dag. Du ær speciell Ida-Lotta". Så gav hon mig en stor kram. Hon ær den søtaste flicka jag træffat.

Igår hann vi æven till David Loyd, gymmet som jag skall bli medlem på. Jag tappade andan nær jag klev in i den byggnaden. Slæng dig i væggen Sportten! Ett tiotal tennisbanor, simhall, bastu, ångbastu, gym, 3 aerobicsalar, spinningsalar, restaurang..

En massa ny information snurrar i mitt huvud. Nu gæller det bara att førsøka smælta allt dag før dag. Jag kan ju inte læra mig allt på en dag. Men jag kommer att klara det. Den størsta utmaningen kommer dock i helgen då jag skall læra mig att køra deras enorma volvo. Volvo ær jag ju som tur van vid, men inte att ratten sitter på fel sida och att den møtande trafiken kør på MIN høgra sida. Vem bestæmde att engelsmænnen skulle køra på vænstra sidan? 

Hoppas att allt ær bra dær hemma. Jag saknar er redan, men jag har på kænn att denhær høsten kommer att gå fort.

Puss och kram från tennisparadiset.

 


Kommentarer
Postat av: Bells

Sounds lovely!Jag e avis!jag älskar england!pidde du saknas även här hemma redan!vet dock att du kommer ha the time of your life där borta så njut av de!smack!

2008-09-10 @ 14:32:43
Postat av: Bells

äe den där ida rentav en liten jannike?

2008-09-10 @ 14:34:12
Postat av: Alexandra

fan att jag int var på msn när du skrev!Men det låter ju nice det där :) Vad härligt att du fick ett så varmt välkomnande. Hur är polacken då?Bilder så fort som möjligt!!Stora kramar<3

2008-09-10 @ 15:29:52
URL: http://alexandraas.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Släng di i väggen fatilaps-backpackerlivet i Australien, jag vill å gå på lyxgym å köra oversize-Volvo! Sköt om dig Pidde!<3

2008-09-10 @ 16:12:35
Postat av: ann-sofie

skönt att höra att allting verkar bra. vill att de blir mars nu! vill också uppleva detdär! :) Men först vill jag att de blir jul, så du kommer hem! Saknar dig<3

2008-09-10 @ 16:44:37
URL: http://ansos.blogg.se/
Postat av: systeryster

hello min sons badkompis...

härligt att läsa din blogg....härligt att höra att allt är ok....härligt att du trivs. Mindre härligt då vi saknar dej och vänstertrafik!



Puss



2008-09-10 @ 19:53:01
Postat av: Anonym

2008-09-11 @ 10:13:58
URL: http://tristezas.blogg.se/
Postat av: Anonym

HejIda!!va skönt att höra att du kommit bra fram! jag saknar dig massor ren!!igår kväll när jag satt ensam framför teven i kämppän, tryckte jag i mig hela tobleronen som jag fick av dig,sku ha vila att du sku ha vari där så att vi sku ha kunna dela!:)oj den där familjen verkar ju trevlig, och fäkk,på det där gymmet skulle jag trivas! du kommer att ha de grejt! vi hörs igen!pussar älskling!

2008-09-11 @ 10:17:02
URL: http://tristezas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0