the Love story.

För er som inte vet träffade jag Ben den 27 Februari 2009. Dagen började inte lika bra som den slutade. En medelåldersdam backade in i min fina bil och skyllde allting på mig. För att dränka mina sorger gick jag och mina chicas gick till stampuben, Walkabout i Wimbledon. Jannika och Sandra var redan på Walkie när jag anlände försent som vanligt.

Denhär kvällen var Bens farewell party. Han skulle alltså resa tillbaka till Australien eftersom han var trött på London och ville återvända hem till landet downunder. Under småtimmarna presenterade en av mina Londonvänner mig för denne rödhårige surfer boy and he had me at hello.

Olycklig som jag var när han gjorde sina sista Europa resor till Paris och Rom drömde jag om att han skulle riva sin flygbiljett och stanna i London. Jag visste att vi endast hade 2 dagar kvar när han kom från Paris innan han skulle flyga hem. Efter en hel del telefonsamtal, msn konversationer och sms var jag helt säker på att denhär killen betydde något helt speciellt för mig.

"Stay" sades en hel del gånger och tro det eller ej, det gjorde han. Han började om från scratch, utan pengar, utan jobb och utan tak över huvudet. Han avbokade sitt flyg, fick tillbaka sitt gamla jobb och hittade en suverän lägenhet i Wimbledon. Jag hann inte ens ropa yess, innan allt var fixat.


Mars 2009.


På min födelsedag träffade mina systrar Ben för första gången i London.


April/Maj spenderade vi i London.


Ben träffade resten av min familj, släkt och vänner under vårt första besök till Finland under Vappen. And...they loved him.

Sommaren var den jobbigaste tiden. Jag pendlade mellan Finland och London. Långa veckor ifrån varandra. Telefon räkningarna var lika långa. Spenderade några veckor i London, några i Frankrike och resten i Finland. Hela sommaren blev som ett enda stort distansförhållande, men vi klarade det.


Ben i Wimbledon Park.

Buckingham Palace.

I St. James' Park i London tillsammans med Axel, Sandra, Jannika och Ben. Good times People!

Ben hälsade på mig i Finland under sommaren.

Hösten spenderade till en stor del i London tillsammans med Ben.

Bens födelsedag i Augusti.

I september åkte vi till Australien i skilda flyg.

Och jag träffade hans underbara familj.

Vi gick på bröllop.

och fixade visum åt Ben.

Efter några veckor fick Ben sitt visum och han kunde äntligen flyga till Finland via London. Den 12 Oktober 2009 var den lyckligaste dagen i mitt liv när jag mötte en glad Ben på Tammerfors flygplats. Men verkligenheten var snabbt emot oss. Inom 3 månader måste vi hitta ett jobb åt honom annors var det tack och hej! Vi lyckades efter några veckor hitta ett jobb åt honom fast vi lever i svåra tider och fast han bara pratar engelska. Nu lever vi ganska säkert i några månader, men efter 3 månader börjar stressen igen. Var tredje månad skall han byta jobb för att bevisa finska myndigheter att han klarar sig i Finland. Jag har finska lagar, visum, myndigheter upp över öronen. Nu vill jag leva ett normalt liv tillsammmans med Ben. Snälla tomten, det är det enda jag  önskar mig i julklapp.


Ben älskar snö och jag älskar Ben.




Kommentarer
Postat av: Karin

nämen hällidoodis så fint skrivet:)

2009-11-25 @ 14:29:57
Postat av: Anonym

....och Ääli lipar..vem sku ha kunna tro det? men tänk så mycket ni ha klara redan. Det är ju bara ett bevis på att allting löser sig! kram till er båda

2009-11-25 @ 15:45:02
Postat av: Cissi

Åh, vilken kärlekssaga :D

2009-11-25 @ 17:22:36
Postat av: Ann-Sofie

Finaste love storyn ever! Jag är glad för er skull! Ni e fina :) Stor Kram

2009-11-25 @ 17:32:00
URL: http://ansos.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Finaste love storyn ever! Jag är så glad för er skull! Ni e fina :) Stor Kram

2009-11-25 @ 17:34:11
URL: http://ansos.blogg.se/
Postat av: hanna

ja nog e de allt a love story :)

2009-11-25 @ 19:08:03
Postat av: Ann-Sofie

Hah, visst ha de kommi :D twice också..

2009-11-25 @ 21:35:02
URL: http://ansos.blogg.se/
Postat av: anna

Va fiiint :)



Jag har en kompis som har en kille från australien. Han studerar... Kan Ben tänka sig studera någonting? Finns det någo i Vasa som går på engelska? Om han studerar är det väl lättare det här med att bevisa... Lr så gifter ni er? :P



Det blir distansförhållande (högst troligtvis) för mig och J snart.. Jag åker troligtvis utomlands till våren... Men jag tror inte det blir någo problem. Jobbigt, visst, men jag tror på vårt förhållande.

2009-11-25 @ 21:52:35
URL: http://www.lindberghini.com/anna
Postat av: jemppa

jag får gåshud. det här är kärlek om någo. puss.

2009-11-25 @ 22:08:28
URL: http://www.jemppan.papper.fi
Postat av: Saray

jag blir kär om och om igen när jag läser er historia. Och ni ger mig hopp.. tack. Ni är så fina!



Kramar. Sara

2009-11-26 @ 00:01:07
URL: http://www.sarasinfall.blogspot.com
Postat av: Saray

jag blir kär om och om igen när jag läser er historia. Och ni ger mig hopp.. tack. Ni är så fina!



Kramar. Sara

2009-11-26 @ 00:01:18
URL: http://www.sarasinfall.blogspot.com
Postat av: Petra

Aaaw, vad sött! Men oj så jobbigt de där med att byta jobb var 3dje månad! :S Hoppas att det går bra för er!

Puss skruttan <3

2009-11-26 @ 02:07:56
URL: http://www.satisfactiiion.blogspot.com/
Postat av: Emmelina

Du fick t.o.m. Karlsson att börja lipa. Det händer inte ofta.

2009-11-26 @ 12:19:39
Postat av: Sandra

Fint Piids. Så fint<3

2009-11-26 @ 16:40:26
URL: http://sandraahtola.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ida... snyft!! <3

2009-11-27 @ 19:12:15
URL: http://tristezas.blogg.se/
Postat av: Anonym

o ja lipar. o lipar o lipar. ja håller tummarna för att myndigheterna o hela allt ska lösa sig! ta hand om varann

2009-12-04 @ 01:19:26
URL: http://imready-isabelle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0