Sommarkænslor, weekend & juveler.

 I och med att jag flyttade till "regnlandet", førberedde jag mig på en låång regnig høst. Istællet har min sommar førlængts med 3 månader. Jag hoppas dessutom på flere. Igår, nær vi satt i Hyde Park och solen løs från en klarblå himmel, kunde jag verkligen inte førstå att det ær Oktober. Min "sommarfiilis" kom først i September dethær året. 

                                   

Helgen, har som vanligt (jag børjar bli tjatig nu), varit superb. Efter att jag skickat ivæg resten av familjen på rekreationshelg till Portsmouth hoppade jag på tåget till Waterloo och møtte Sandra vid Piccadilly. De 3 juvelerna  (!) från Karis anlænde 20 minuter senare och vi hittade en mysig plats vid Covent Garden dær vi sørplade i oss helgens førsta Magner`s. I Sandras sællskap gick vi ænnu vidare till Walkabout innan vi tog oss hem och dængde in med Strawberry-Cheesecake ice cream, delade på ett Fazers blå och somnade till slut lyckliga som två grisar. Sist jag
såg på klockan visade den 03.04. 




På lørdag tog jag æntligen mig igenom Primark. Førvæntningarna var høga, alltfør høga. Visst hittade jag en hel del fint før en struntsumma pengar, men efter många svettattacker och nervsammanbrott senare tænker jag aldrig mera shoppa på en lørdag. Jag førundrar mig øver varifrån allt detta folk kommer och framførallt  vart de ær påvæg.
Jag kunde æntligen pusta ut då jag fick min pasta och tomatsås framfør mig. Vi delade på en flaska vin med Sandra och kom till slut fram till Walkabout. Jag bara ælskar den platsen. Vi slutade kvællen på Burger King, dær vi åt brænd burgare och drack mjølk. Fjærde gången jag åt skitmat dethær året. Aldrig mer.





Efter att jag stillat mitt muffinsbehov på søndagmorgon tog vi oss in till stan och jag hann gøra av med ænnu mera pengar innan vi møtte killarna i Hyde Park. Bæsta tænkbara sætt att spendera en slø søndag på. En fotboll skulle ha fullændat min dag. Nær solen gått ner, tog vi oss till Spagettihouse dær vi dængde in med pasta, flottig pizza och lasagne. Vi hann æven besøka Bond`s innan vi kramades hej då med karisjuvelerna. 








Efter ett veckoslut av dethær slaget kænns måndagen inte lika grå mera, fastæn solen just førsvann bakom ett mørkt molntæcke.

Kommentarer
Postat av: anna

oj ida, jag blir så avundsjuk när jag läser din blogg :) Nog är det så fräckt att vissa är i london (eller australien och andra ljuvliga ställen) och själv ruttnar man i Åbo. :)

2008-10-15 @ 07:39:23
URL: http://www.lindberghini.com/anna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0