Flat tire, bio & IKEA.

Jadå, idag är en bättre dag. Gårdagen var mer eller mindre svettig. Jag fick punktering. Igen. Andra gången jag lyckas tömma däcket på den stackars bilen. Jag satt fast i en bilkö påväg mot skolan när killen i bilen bredvid pekar ner på mitt däck, "empty". Jaha, mamma T i Norge och pappa T påväg till Norge. Så det var bara att ta saken i egna händer. Nu skulle jag mer än gärna vilja skriva att jag kavlade upp ärmarna och böt däcket själv, men nej då. Jag googlade närmaste verkstad, tryckte igång GPS:en, och gav mig iväg med det trasiga däcket till Sparks Tyre. När jag kört över berg och broar kom jag till slut fram till en minimal verkstad som ägdes av 2 surgubbar. Hur skulle jag kunna veta var alla reserv "spins" finns i bilen. "I`m really sorry, but I have no idea." Jag drog på med det bredaste och sötaste leènde jag kunde. Men nej. Deras dag var säkert förstörd pga denna okunniga blondin.
Nåväl dagen blev bättre framåt kvällen då jag fick pusta ut på Walkabout med Jannika och höra på Shawny`s historier om när han skulle måla om sitt nya crib. Jag bet mig i läppen och försökte att inte skratta.

Ikväll skall vi gå på Changeling med Sandra. Jag har höga förväntningar på filmen. Imorgon blir det troligtvis IKEA. Jag måste få mitt glögg behov stillat. Annors blir det ett lugnt veckoslut. Skedligt, jag vet. Men ack så skönt!

Have a nice weekend folks!

Kommentarer
Postat av: Vicki

Jepp, maglåten!!Månne jag blev chockad när det var den som mittiallt tjöt från högtalarna!!Liite bra! :)

2008-12-06 @ 13:13:14
URL: http://tristezas.blogg.se/
Postat av: Vicki

Å det måtte btw ha vari ena jävla surpuppor om de inte smalt av ditt söta leende!! :)

2008-12-06 @ 13:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0